جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کتاب صد رنگ رنگ اثر ارشد تهماسبی

این کتاب شامل نت‌نویسی‌ رِنگ های قدیمی از استادانی مثل علی اکبر شهنازی، موسی معروفی، رکن الدین مختاری، علینقی وزیری، رضا محجوبی، حسین اسماعیل زاده، ابراهیم منصوری، مشیرهمایون شهردار، حبیب سماعی، آقاحسینقلی، حسینقلی بیگجه خانی، ابوالحسن صبا، نورعلی برومند، غلامحسین درویش، مهدی خالدی، غلامحسین بیگجه خانی، روح الله خالقی و حسین علیزاده و همچنین ارشد تهماسبی است. این مجموعه در قالب سه سی‌دی به طور جداگانه توسط ارشد تهماسبی با تار و همراهی تمبک داریوش زرگری ضبط و اجرا شده است.

دسته‌بندی:

توضیحات تکمیلی

نویسنده

انتشارات

مطالعه بیشتر محصول…

نسخه آزمایشی:

اشتراک گذاری:

قیمت محصول:

تومان240,000

delivery

امکان تحویل اکسپرس

shop

امکان خرید در محل

support

پشتیبانی 24 ساعته

garanty

ضمانت اصل بودن کالا

card

پرداخت امن از درگاه بانکی

معرفی محصول

مقدمه کتاب صد رَنگ رِنگ اثر ارشد تهماسبی

کتاب صد رنگ رنگ اثر ارشد تهماسبی: یمن به پاس قدردانی از خدمت‌های ارزنده استاد فقید موسی خان معروفی، به موسیقی، بر آن شدم تا مجموعه‌ای از ساخته‌های او فراهم کنم، دید در نگاه اول به نظر آمد، تعدد ساخته‌های او در قالب «رنگ» بود؛ پس قصد کردم فقط از آن‌ها استفاده کنم. دو سال بعد بهتر آن دیدم که کتابی از «رِنگ»های آهنگسازان مختلف بود تا مجموعه ای متنوع مهیا شود. به نظر می آید روش آخر از دیدگاه آموزشی فایده بیشتری داشته باشد، چرا که استفاده کنندگان از این کتاب، با نحوه برخورد متفاوت آهنگسازان مختلف در این قالب، آشنا خواهند شد. اینک «جنگی» از این فرم زیبای موسیقی ایرانی در اختیار دوست داران موسیقی قرار می گیرد که به گونه ای نیت اولیه در آن مستتر است؛ زیرا بیشترین اثرهای نوشته شده به استاد موسی معروفی تعلق دارد. 

برخی از رنگ هایی که در متدهای سازهای مختلف به چاپ رسیده در این کتاب نیز آورده شده است تا هنرجویان هر ساز – که معمولا به متدهای دیگر سازها مراجعه نمی کنند با این آهنگ ها آشنا شوند. . برخی دیگر به وسیله گروه های موسیقی با تکنوازها اجرا شده است و بعضی دیگر تاکنون نه اجرا و نه چاپ شده است. از میان «رنگ»های ردیفها، فقط از دو نمونه که سنخیت بیشتری با رنگ های ساخته شده بعد از دوران شکل گیری ردیف دارند استفاده شده است. – به پیشنهاد استاد حسین علیزاده، چهار نمونه از رنگ های درویش خان و رکن الدین خان – که قبلا در مجموعه های آنها منتشر شده نیز در این کتاب آمده است. 

در میان ساخته های موسیقیدان ها تا آنجا که جستجو شد «رنگی در دستگاه راست پنجگاه بود رتک راست پنجگاه متعلق به نگارنده به این دلیل ساخته شده و در این کتاب آمده است. رنگ راست پنجگاه استاد حسین علیزاده به استدعای نگارنده، برای استفاده در این کتاب ساخته شده است. 

کتاب صد رَنگ رِنگ دربرگیرنده‌ی رنگ‌های آهنگسازان مختلف از جمله علی اکبر شهنازی، موسی معروفی، رکن الدین مختاری، علینقی وزیری، رضا محجوبی، حسین اسماعیل زاده، ابراهیم منصوری، مشیرهمایون شهردار، حبیب سماعی، آقاحسینقلی، حسینقلی بیگجه خانی، ابوالحسن صبا، نورعلی برومند، غلامحسین درویش، مهدی خالدی، غلامحسین بیگجه خانی، روح الله خالقی و حسین علیزاده و همچنین ارشد تهماسبی می‌باشد. در کتاب صد رَنگ رِنگ علاقه‌مندان با نحوه بر خورد متفاوت آهنگسازان مختلف در قالب آموزشی، آشنا خواهند شد. جنگی از این فرم زیبای موسیقی ایرانی در اختیار علاقه‌مندان موسیقی قرار می‌گیرد که بیشترین اثرهای نوشته شده در آن به استاد موسی معروفی تعلق دارد.

 

چند نکته ضروری درباره‌ی کتاب صد رنگ رنگ وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

۱- برخی از رنگ‌هایی که در متدهای سازهای مختلف به چاپ رسیده در کتاب نیز آورده شده است تا هنرجویان هر ساز با این آهنگ‌ها آشنا شوند.

۲- برخی دیگر به وسیله گروه‌های موسیقی یا تک‌نوازها اجرا شده است و بعضی دیگر تاکنون نه اجرا و نه چاپ شده است.

۳- از میان رنگ‌های ردیف‌ها، فقط از دو نمونه که سنخیت بیشتری با رنگ‌های ساخته شده بعد از دوران شکل‌گیری ردیف دارند، استفاده شده است.

۴- به پیشنهاد استاد حسین علیزاده، چهار نمونه از رنگ‌های درویش خان و رکن الدین خان که قبلا در مجموعه‌های آن‌ها منتشر شده نیز در کتاب صد رَنگ رِنگ آمده است.

۵- در میان ساخته‌های موسیقیدان‌ها تا آن‌جا که جستجو شد رنگی در دستگاه راست پنج گاه نبود؛ رنگ راست پنج گاه متعلق به نگارنده به این دلیل ساخته شده و در این کتاب آمده است.

۶- رنگ راست پنج گاه استاد حسین علیزاده، برای استفاده در این کتاب ساخته شده است. این رنگ در تاریخ ۱۳۷۵/۰۵/۱۰ تصنیف شده است.

کتاب نت موسیقی

نقد کتاب صد رنگ رنگ اثر ارشد تهماسبی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب صد رنگ رنگ اثر ارشد تهماسبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *